Gravid = Pensionär?

2010-03-07 ♥ 17:41:53 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (2)

Jag insåg en sak idag. Att vara gravid för mig måste ju vara som att få en förkänning av hur det kommer vara den dagen jag blir pensionär (Eller iaf 80+).  Låt mig förklara varför.

 

  1. Jag går i en hastighet av 1 km i timman. Jag hasar fram och känner mig försiktigt för vart jag än sätter fötterna och är komplett livrädd för att ramla. Vilket gör att jag ser ut som en larv i vertikalt läge som svalt en fotboll.
  2. Jag flåsar som en blåsbälg av ingen ansträngning alls. Och då menar jag INGEN ansträgning. Man känner sig lite töntig som frustar som en obstinat flodhäst bara för att man gått upp 2 trappor.
  3. Vårat ”katrinplommon-konto” har skenat iväg brutalt. Det samma gäller krossade linfrön. (FMI?)
  4. Eftersom jag fått vatten i benen är mina bästa kompisar för tillfället mina stödstrumpor. Så pass mycket att jag funderar på att köpa mig ett par lila också. Bara för att.

Så vad säger du själv? Det är iaf 4 kriterier av pensionär jag uppfyller. Mina övriga planer på att ha en lila permobil och knacka pundare på plattan medans jag röker på, dricker rödvin och spanar 25 åringar kan åsidosättas i det här läget.


                     




Kommentarer
Postat av: Anna

Men du har väl inte börjat jaga extrapriser på ICA och medvetet stå ivägen framför mjölkhyllan bara för att du kan.. ?!? Eller...

2010-03-08 @ 09:48:47
Postat av: Tess

jag gillar dig!

2010-03-08 @ 22:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0