Ny syn på världen?

2011-10-27 ♥ 07:25:31 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Om vi ska vara helt petiga, en förbättrad syn. Kanske inte i den bemärkelsen man tror utan snarare en förbättrad syn.  Jag har varit rejält närsynt samt astigmatisk sedan jag var 13 år.


I måndags var jag på Memira i Täby och gjorde en så kallad FS-Lasik operation. Den går ut på att dom skär ett ”lock” i hornhinnan, locket viks åt sidan och lasern formar om den främre delen av ögat så att synfelet korrigeras. Därefter läggs locket på plats och fäster snabbt.

Det var en upplevelse i sig. Det enda som var obehagligt var när maskinen som skär ut locket fäster över ögat eftersom man inte ser ngt i ca 30 sekunder, även om ögat är uppspärrat. Sen är det rena barnleken. Det såg ut lite som stjärnhimmelen inne på Cosmonova. Men det gjorde inte ont alls. Man kände att dom pillade men ingen smärta alls!


Sedan fick jag vila i ett rum i ca 30 minuter, vilket i sig var bra eftersom man får en skojig tablett lugnande innan. När jag sedan vilat i 30 minuter fick jag lite mer restriktioner och sen var det bara att åka hem.


Idag är det 4 dagen efter operationen och det känns fortfarande helt overkligt att kliva upp ur sängen och inte behöva leta efter sina glasögon! Jag kan gå ut i regnet och behöver inte bry mig om att det regnar! Det är helt fantastiskt! Om du själv aldrig haft dålig syn så är det nog svårt att förstå detta, men till alla er som har, ni förstår mig nog när jag säger att det här är ta mig f-n det bästa jag gjort på länge!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0