Det här med mornar...

2008-02-26 ♥ 16:03:29 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (2)

Jag har en kylskåpsmagnet hemma på min kyl med den här texten.

"Gode gud, varför skapade du dessa eländigt, tidiga mornar?" Och det är ofta en tanke som slår mig.

För den ovetande kan det nämnas att jag är en extremt morgontrött människa. Låt mig beskriva min genomsnitts morgon .

Mornarna börjar med att makens väckarklocka börjar ringa klockan 5. Jag reagerar väldigt sällan över den.
Likväl som jag sällan reagerar på att han böjer sig över mig, ger mig en puss och säger "nu går jag upp älskling". Sedan börjar mina egna 4 (!) väckarklockor ringa i olika tonlägen och allsköns melodisnuttar.
 Den onda väckarklockan med inspelnings funktionen som står i fönstret har förövrigt fötter.
Det är den enda vettiga förklaringen. Varje kväll ställer jag den på fönsterblecket ett par meter ifrån min säng men likväl varenda morgon så inser jag någonstans i mitt sömndruckna tillstånd att den utfört sin heroisk bedrift ennu en gång och masat sig hela vägen till mitt sängbord i stället. Här någonstans har maken tänt lampan i sovrummet (på min begäran föregående kväll) och kommer in och sätter sig på sängkanten och talar om att han ska gå till jobbet. I det här läget är jag fortfarande inte vid medvetande och enligt makens utsago brukar diverse oljud i form av en mängd konsonanter bräkas fram av undertecknad.

När maken har gått brukar samtliga väckarklockor förlora humöret med mig och börjar ihärdigt vråla i omlott i ca 40 minuter. Ungefär vid den här tidpunkten sätter sig zombien upp och försöker lokalisera diverse klädesplagg som jag förutseende nog brukar placera på sänggaveln vid fotändan av sängen.
Sedan följer någon slags rörig och ultrarapid morgonrutin som i de flesta fall når sin kulmen när jag undrar varför jag fryser så förbannat och inser att det vore en bra ide att ha på sig ett par byxor idag också.
Detta åtföljs av en sedvanlig rutin vid namn "Frukost" Lagom tills den är uppätet
(bränner alltid det där sabla brödet) försöker jag väcka hunden och gå till jobbet.
På jobbet fortsätter rutinen med en balja kaffe och ett enerverat försök att övertala min hjärna att tangentbordet framför mig inte är skälig som kudde...

Hoppas ni får en trevlig dag.

image3




Kommentarer
Postat av: Monica

Hmmm.... mornar är onda. När jag tar över världen ska ingen som inte vill behöva göra något vettigt före kl. 10...

2008-02-26 @ 16:53:46
URL: http://gealachs.blogg.se
Postat av: Älvan

Det där låter ungefär som mina morgnar... förutom att min älskling inte väcker mig, eftersom han bor i Östersund nu. När jag inte har föreläsning efter jobbet kan det ta mig två och en halv timme att komma upp ur sängen (och min väckarklocka har 4-minutersintervall på snoozen...).

2008-03-04 @ 19:45:57
URL: http://aelvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0