Dop och snabba familjemiddagar.

2010-04-18 ♥ 17:22:26 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (3)

Sitter för tillfället och slö surfar lite på nätet medans mina två små troll sover. Vi tog oss en lång promenad i solen med trevligt sällskap som slutade i kaffe på gården (Vuxen poäng!)

Så medans trollen är utslagna så sitter jag och letar tips och idéer till trollens dop. Det första jag började kika efter var dopklänningar. Jag har kvar min gamla, men det blir lätt jobbigt att klämma ner dem båda i den. Så en bra start är ju att köpa en till. Gärna så lik min som möjligt. Här någonstans har jag insett att det finns ett brett utbud av dopklänningar. Personligen tycker jag att det är lite lustigt, men å andra sidan är det väll som med brudklänningar. Lite vitt tyg hopsytt i en tilltalande design för åt helvete för mycket pengar. Olika modeller finns att tillgå. Allt från skäligen vackert enkla, till lite mer horribla varianter.

(Klicka på bilden för större version.)



                   Eller vad gillar ni den här?                  Eller denna?

              
                                         



 Jag menar seriöst? Är det en klänning eller något som exploderat i spetts fabriken? Om ni ursäktar så måste jag nu gå och gräva ut mina ögon med en tesked. Jag hoppas jag hittar en vettig klänning snart.

 


Snabbt inpass också. När vi blev gravida så tipsade folk oss om snabba, enkla middagar. Det är helt klart något som behövs när man är småbarns föräldrar. Så dagens middag blev: Pasta med färska grönsaker, linser, mozzarella ost och Serrano skinka. Enkel och snabbt var det.


                      




Kommentarer
Postat av: Älvan

Med anledning av den totala bristen på vettiga dopklänningar fick jag sy en åt en god vän i höstas. Så jag förstår problemet.

2010-04-18 @ 19:09:08
URL: http://aelvan.wordpress.com
Postat av: Minuo

Låter alldeles för jobbigt. Jag har rätt nyligen fått kika på min dopklänning som min kära mormor själv virkat. Underbart söt! Förhoppningsvis så får jag inte två på en gång, även om jag har anlag till det o_o

suck...man blir så avis på er <3

Det är uselt att vara ung,utan pojkvän och vill-ha-barn-kris. :(



hoppas allt är bra med er annars! <3 jätte länge sen vi sågs! Jag får komma över och hälsa på er och de små inom närmsta framtiden om ni inte är helt utkörda! :D

2010-04-18 @ 22:34:38
URL: http://www.vintersvalor.blogspot.com
Postat av: Linda Woods

Ensak du kan göra, är att köpa 2 enkla dopklänningar från typ baby Land, och sen ta din dopklänning och använda tyget från den och ändra dom enkla. På så sött så får båda dina döttrar använda din klänning. Fast det är ju inte alla som vill "förstöra sin dopklänning.

2010-04-21 @ 12:47:57
URL: http://lindanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0