Att hålla sig lugn.

2010-02-05 ♥ 09:58:56 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Igår kväll blev jag redigt jävla as- förbannad. För att lugna ner mig tog jag med mig hunden för att gå ut på kvällspromenad, trevligt nog fick jag sällskap av B. Det började bra med glada hundar och jag började lugna ner mig. Efter en halvtimmas promenad kom vi fram till en stor fotbollsplan där vi brukar släppa lös hundarna så de får leka av sig. Det gjorde vi även denna gång. Så medans dom röjde så pulsade vi över den snötäckta fotbollsplanen. Bara att den här gången gjorde min förbaskade rörliga pälsmatta något han inte brukar göra, han stack! Han drog som en avlöning i händerna på mig i en skobutik! Hur jag än ropade och lockade vägrade han komma tillbaka!


Behöver jag nämna att pulsen rusade upp i 180 igen och jag blev asförbannad? Så här i efterhand inser jag att det måste sett vanvettigt roligt ut om man hade betraktat scenariot från vägen eller dyl. Min pälsmatta som sitter på trottoaren utanför fotbollsplanen, jag som är klädd som en Michelin gubbe och dessutom gravt aerodynamiskt missformad pulsar likt en Godzilla genom snön och vrålar efter hunden, med lilla smidiga B studsande efter mig och som försöker lugna ner mig med mjuk röst:



B - Snälla T lugna ner dig, du måste ta det lugnt! Du får inte bli arg!


Jag - Jag är lugn, KOM HIT HUND PIIIIIIP innan jag gör kebab av dig!! (försöker pulsa fortare i snön.)


B – Jag hör det, lugna ner dig jag tar hunden, hit pälsboll, kom då! Kom HIT för fasen, lugn T, lugn.


Jag – JAG ÄR LUGN FÖR I HELVETE!!!! 



Osv osv… Ja ni kan ju föreställa er…



Jag var inte ett smack lugnare när jag väl kom hem.





                      




Kommentarer
Postat av: Lillebror

Syster,om du inte håller ditt vackra humör under tyglar kommer en propp att gå och fostervattnet att flöda som en vårflod efter att det töat i fjällen.

(Och om du nu ska göra kebab av jycken, snälla försök att få bort all päls, ingen gillar hår i maten)



ps. tack fär att du fick mig att garva så mycket att jag sprejade kaffe över hela mitt tangentbord.

2010-02-05 @ 10:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0