Dromedar?

2010-02-20 ♥ 22:36:41 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Det finns tillfällen när maken och jag spårar ur en smula. Jag säger bara, tack och lov att man är gift med en människa som är lika knäpp som en själv. I dag under dagens gosa stund började jag undra varifrån uttrycket ”Akta dig så du inte får en snopp i pannan” kommer ifrån. Sedan kunde jag för mitt liv inte komma på vad ”Dromedar” heter på engelska! Det blev alla möjliga förslag eftersom maken inte heller visste. Vi röstade iaf på ”One-hump-camel”. Mest för att det kunde göras så många misstolkningar på det! Detta trots att det blev kapplöpning till datorn för att tillslut googla upp det engelska ordet. (Personligen tycker jag maken kunde gett mig försprång, hur svårt är det att tävla mot en vaggande koffert?) Slutkontentan av det hela var iaf att vi kom fram till att man kan kalla en sekreterare för dromedar. Så enkelt. Så självklart.



                                             




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0