För KA & NI´s säkerhet.

2010-03-03 ♥ 20:04:42 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (5)

Nu är det klart! Nu har vi två bilbarnstolar inhandlade också! Är så nöjd så! Nu kan Karl-Astrid och Nils-ingrid komma hem säkert!


                                


Föresten så måste jag nog göra en liten parantes. Ang mitt inlägg där jag frågade vad folk tror att KA och NI är för kön. Jag verkar ha glömt att berätta att våra två småskitar är enäggstvillingar. Ergo, det kan bara bli två av samma kön. Inte en av varje. även om det hade varit kul. Och det har även läkarna bekräftat. Så ,antingen två pojkar ELLER två flickor. (inte en bakmaskin och en cykel som jag först ville ha)  


Igår fick jag dessutom lära mig att man kan få "foglossning" i revbenen. Ja se där ja.



Kommentarer
Postat av: Fröken Vinter

Correction:

Monozygotic twins are genetically identical (unless there has been a mutation during development) and they are almost always the same sex. On rare occasions, monozygotic twins may express different phenotypes (normally due to an environmental factor or the deactivation of different X chromosomes in monozygotic female twins), and in some extremely rare cases, due to aneuploidy, twins may express different sexual phenotypes, normally due to an XXY Klinefelter's syndrome zygote splitting unevenly.



Ergo, enäggstvillingar KAN vara olika kön, även om det är katastrofalt ovanligt.

2010-03-03 @ 20:24:12
Postat av: Lina

Foglossning i revbenen??! Smärta...:S

2010-03-03 @ 21:28:15
Postat av: Ida

Fredrik har sagt hela tiden att det är enäggs-tjejer som du ska få.

2010-03-03 @ 22:57:07
Postat av: Cornelia

Ja men då är det absolut 2 stycken tjejer, som kommer ÄLSKA skor och bli på pricken lika dig Tina! :o)

2010-03-04 @ 10:44:43
URL: http://www.cornelia.info.se
Postat av: Lina

Jag vet att Sara tror mer på pojkar. Själv vet jag inte riktigt.

2010-03-04 @ 17:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0