Bland knäck, skruvar och rosa flamingos.

2008-12-18 ♥ 15:43:25 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)


Det finns dagar när jag undrar varför i hela friden man över huvudtaget bemödar sig att kliv upp. Förvisso är det mycket av tvång men små saker i livet gör det hela till en alldeles fantastiskt rolig resa. Vetskapen om att inte veta vad som kommer fylla dagen är spännande i sig. Julen närmar sig med storm steg.  Jag har i och för sig bara en julklapp kvar att köpa men den skapar grym ångest bara den. Allt annat är sedan länge färdigt men jag har skjutit på just den här, väntat, ändrat mig och skjutit på det igen. Bara för att inse att jag kommer vara tvungen att trängas med rabiata småbarnsföräldrar, pensionärer och överspacklade fjortisar i centrum. Roligare kan man nog ha det. Men så var det där med spänning.  Jag kanske hittar en kompis bland allt julpynt och morbida snögubbar. Någon att dricka kaffe med. Eller så hittar mina revben en välplacerad armbåge av en grymt grinig 3 barnsmorsa. Frågan är vilket som är mest troligt...
 
I vilket fall så har väll dagen på det stora hela varit något av ett dåligt skämt. Att försova sig 2 timmar och bli väckt av en klämkäck telefon försäljare är inte vad jag känner för. Och inte när jag inser att jag är lika charmig som en överkörd grävling.  Hon frågade nämligen om jag ville lägga till en liv och olycksfalls försäkring till en annan separat försäkring jag redan har. När jag vänligen upplyste henne om att hon väckt mig och således var den utav oss två som bäst skulle kunna behöva en försäkring av sådant slag blev det väldigt tyst i luren, åtföljt av ett karakteristiskt "tuuuuut" -ljud som påvisar att motparten lagt på luren. Jag undrar om hon återkommer i morgon.  

Från en sak till en annan. Vi har nyligen flyttat kontoret så jag skulle vara en smula duktig och gå ner och skruva upp lite hyllor vid mitt bord.  För den oinvigde skall det nämnas att en tumme är föga tjänligt som underlag för en plugg. Sådant gör ont. Så in i helvete för att vara korrekt.  Så det har fått läggas åt sidan i förmån för kaffe och hemmagjord knäck. 

Nästa punkt på listan borde bli att lära hunden kommandot "städa". Jag börjar bli väldigt less på att trassla in fötterna i hans gosedjursflamingo i genomsnitt 4 gånger per dag...




Kommentarer
Postat av: Monica

Åh, vilket underbart sätt att bli av med telefonförsäljare! :-D

2008-12-18 @ 18:02:48
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0