En man som "föder"

2009-10-19 ♥ 08:45:09 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (2)

Hittade den här smått intressanta artikeln igår.  Den handlar om en man som via en apparat fått ”värkar” för att uppleva förlossningsarbetet . Tydligen gav han upp efter ”bara” tre timmar. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om experimentet. Har det tillfört något rent vetenskapligt? Nej, inte direkt. Har kvinnor som faktiskt måste pina sig igenom skiten mellan 3-16 timmar blivit hjälpta? Nope. Kommer detta här öka förståelsen hos partners till kvinnor som föder? Högst tveksamt. Förvisso verkar den här enda killen blivit rejält ”omvänd” men jag kan endå inte riktigt se vitsen. Fast i dagens skrik och panik jämnständighets samhälle kanske den kan tillför något? Möjligen att man skulle kunna använda maskinen på de skitskallar till karlar som tycker tjejer är fjompiga som klagar på förlossningar eller på karlar som gör tjejer med barn och sedan pyser. Fine go ahead. Men i övrigt kan jag inte komma på så många användningsområden. Men ni kanske kan?

 

Fling!




Kommentarer
Postat av: Fröken Vinter

Jag tycker en sån ska finnas på varje MVC. Obligatorisk för män som säger "det är inget att vara rädd för, det gör inte så ont, hallå, kvinnor har gjort det i hundratals år" och som till och med efter förlossningen säger "äh, det där var väl inte så farligt". Bara för att man råkar ha så jävla ont att man inte KAN öppna munnen för att skrika.



Men jag är inte bitter.

2009-10-19 @ 09:04:51
Postat av: Sin

MVC, säkert bra.



Själv tycker jag en maskin som denna skulle installeras på figgan på varje herrmugg på krogen.



"Dutta två gånger med munsprejen, checka kotlettfrillan och borsta bort mjället från kavajslaget, snacka med polarn om donnan du limmar på, skryt om att du kommer få komma till utan gummi, gå in och lägg en kabel... och upplev vad hon kommer få uppleva om nio månader bara för att du tyckte du var tarzan."



Då snackar vi rättvisa. ;)

2009-10-19 @ 16:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0