Bäbisstatus.

2010-02-23 ♥ 21:20:22 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (4)

Vad tiden går! Jag är redan i Vecka 32! Har varit både hos Barnmorskan och på ultraljud nu! Jag har fått lite förfrågningar om ”baby fakta” om mina små, så här kommer det!

Karl-Astrid ( Tvilling 1) är den större av dem! Väger redan ca 1720g och följer sin kurva så fint så! Dessutom är h*n redan fixerad fick jag veta idag! (Det förklarar varför det känns som betong i nedervåningen haha!)


Nils-Ingrid (Tvilling 2) är lite mindre och har varit det under hela min graviditet. H*n väger ca 1690g Däremot så såg ultraljuds barnmorskan igår att Nils-Ingrid har börjat göra andningsrörelser! Det tycker jag är lite häftigt!


Övrig fakta:

  • Jag är i 8de månaden. Vecka 32
  • Dom är beräknade till den 25/4-2010.
  • Jag har gått upp 10 Kilo hittills.
  • Jag är lika stor om magen som en som gått ca 39 veckor med enbart en bäbis.
  • Röstningen om av vi får står:  Pojkar 12 st mot Flickor 10st

Vad tror du det blir?




Kommentarer
Postat av: Gealach

Då måste jag gå mot strömmen och rösta på att det blir en av varje! :-D

2010-02-24 @ 06:12:22
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Cornelia

Det är klart att det blir en Nils Karl Ejestål och en Astrid Ingrid Ejestål. När man ändå kör på "vi tillverkar två åt gången" principen så är det väl smart att få en av varje sort.

Kram!

/Cornelia

2010-02-24 @ 09:06:32
URL: http://www.cornelia.info.se
Postat av: Älvan

Flickor!!! Någon måste ju väga upp alla pojkar som fötts i resten av bekantskapskretsen.

/Charlotta

2010-02-24 @ 09:46:26
URL: http://aelvan.wordpress.com
Postat av: Fröken Vinter

Syrran röstar på tjejer, och jag vill ha en av varje!

2010-03-03 @ 18:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0