Lite ditt & datt.

2010-03-16 ♥ 11:15:57 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Gamla minnen. Härliga kombinationer från en svunnen tid.

Lekpark, sexpack folköl, cigg och vårsol.

Badkar, rödvin, spelet 500 och kedjerökning. I timmar.

Piggelin milkschake,kortspel, utlägg om söta pojkrövar och californiarolls tills man blev utslängd.

 


För övrigt försökte jag göra chokladbollar igår. Kände mig hurtig, huslig och glad och doserade glatt ihop alla saker. Problemet dök upp när jag skulle ha i den sista ingrediensen som är havregryn. Vi förvarar våra havregryn i en behållare där halva locket kan öppnas, för en lättare dosering. Så, självklart öppnar jag den och häller lite på måfå ner havregryn  i skålen med smet. Häller lite till. Och lite till. Oooch lite PLOFF!!!!! Locket trillar av likt lösögonfransarna på en fjortis söndag morgon och helt plötsligt är hela min skål, diskbänk och spis täckt av ett tjusigt lager havregryn (ca 2 kilo). Jag var INTE road.



(Senare gjorde jag ett nytt försök och denna gång lyckades jag göra en liten laddning chokladbollar. Oh joy and happiness!)


                                       




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0