Allmänna idioter.

2010-11-23 ♥ 14:44:41 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (3)

I dag måste det ha varit en speciell dag i almanackan. Nått i stil med ”Allmänna alla idioter ställer sig i vägen överallt”- dagen. Under den timman jag var ute i den vanvettigt friska vinden med inslag av vacker snö det jävla pissvädret tror jag hann räkna till ungefär 9 tveksamma existenser som på något sett parkerat sin breda lekamen så att jag och barnvagnen inte kunde ta oss fram.

Inne på Coop däremot tog det priset. Efter att ha varit inne i en av gångarna vände jag kosan mot mittgången. Till min grämelse förvåning stod där två kärrningar mellan 80 och döden damer i övre medelåldern och blockerade vägen. Det hade väll inte varit hela världen om det inte vart så att gången blockerades åt andra hållet av en tjusig rödglänsande förbannad truck och föraren var lika bortblåst som hjärncellerna på valfri pubertal pojk som hittat sin första porrsajt. Så min enda väg ut var förbi dessa damer. Jag rullade fram vagnen och sa med sansad och lugn röst:

- Ursäkta mig?


Häxorna
Damerna vände sig mot mig, granskade mig och återgick till sitt samtal!


Jag harklade mig och sa med högre röst:

- Ursäkta mig, jag skulle gärna vilja komma förbi?


Ena kärringen damen vände sig mot mig och fnös.

- Du får faktiskt vänta tills vi är klara! 



Sedan vände hon sig mot den andra och fortsatte prata.


I vanliga fall har jag respekt för äldre. Det sitter i ryggmärgen i kombo med en rejäl dos katolsk-skuld uppfostran. Men i det här läget briserade ett tjusigt litet svampmoln i huvudet på mig. VÄNTA PÅ VAD!?!? Att dom ska avhandla grannen Gretas Hemorrojder? Att hennes katt inte matchar pälsen? Att hennes gubbe runkar i garaget till ”Antikrundamn”!?!?!? Så fasen heller! Det enda jag ville göra var att skrika åt henne men eftersom jag vet att mitt röstläge ibland räcker till att väcka döva hundar, spädbarn samt gubbar på Hemtex gardin REA lät jag bli skrik orgien.


Jag tog helt sonika vagnen och började knixa mig förbi henne. Varpå hon stirrade på mig och hojtade:

- Vad GÖR du !?!?


Jag - Vad ser det ut som? Tar mig fram! Och vänligen skrik lagom, mina barn sover, och vaknar dom så får DU söva om dom!!!!


Kärring - Fy vad oförskämt!


Jag -Ja det håller jag med om att du är!!


Sen gick jag bara därifrån. Hjärnsläpp AB.




Kommentarer
Postat av: Gealach

Men hallå? Man kan ju inte blockera en gång och bara stå och prata? Det borde vara skottpengar på en del kärringar!

2010-11-23 @ 15:38:27
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Sabina

Vilka sjuka grejer du är med om - men du gjorde helt rätt! Försöka vara trevlig är bra, och det är alldeles för få människor som är det!



Heja dig! ;)

2010-11-23 @ 18:25:00
URL: http://vintersmycken.blogspot.com
Postat av: Hamsa

BRA GJORT! Skitkul att läsa by the way :-)

2010-11-25 @ 09:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0