Apropå

2010-11-15 ♥ 20:03:49 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Var i mataffären idag och fick en kommentar på barnen. Dagen till ära hade flickorna sina nya overaller på sig. En brun/turkos och en beige/vit.


Biträde -Guuuuuud så sött! Herreguuuud vad söta dom är! Och lika! Är det tvillingar?

Jag- Tack ska du ha, ja det är enäggstvillingar. [nej ditt jävla stolpskott, det är en cykel och en bakmaskin ser du väll?!?]


Biträde till kollega - Kom och titta! Herregud vilka söta små tvillingpojkar!


Jag, med ett stort flin – Tack, men det är faktiskt flickor.


Biträde- Men... men… ojdå…

 

Jag bryr mig inte nämnvärt att folk tror vi har pojkar, men det är alltid lika roligt att rätta dem, enbart för att få se en följdreaktion. Knasrekordet tog helt klart en dam (som var någonstans mellan 80 och döden) genom att säga 

”- Jaså minsann, ja nu förtiden ser man inte vad det är för en sort!”

För en sort? Det är väll ingen hund? Inte heller krossade tomater i lurig EKO-förpackning med ICA’s stämpel i botten. Annars så kan man kalla dem Homo sapiens sapiens i brist på annat.

 

NU BLIR DET SKAMLÖS REKLAM!


Följ min gubbes fotoblogg! Han är en glad prick som älskar ordvitsar, ungersk mat, idiot fakta och att fotografera. Han fotar allt från ogräs och troll till levande dammtussar i storformat. [läs: hunden]

Bloggen är helt nystartad! Ta en kik på http://tvillingpapparazzi.blogg.se/




Kommentarer
Postat av: Älvan

Det där är ju helknäppt. Min vän Linnea har en pojke och när han var bebis klädde de honom emellanåt i rosa (som pappan sa - tur att vi fick en kille, så vi kan använda rosa kläder!). Och alla trodde att han var en tjej.

"Vilken söt flicka!"

"Tack, men det är en pojke."

"Nej men, det är klart att det är en flicka, det ser jag ju på ansiktet."

Stolpskott finns det överallt.

2010-11-15 @ 20:55:10
URL: http://aelvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0